Microsoft - Dynamics CRM 2016 Customisation and Configuration

Varighet

Varighet:

Bare 4 dager

Metode

Metode:

klasserommet / på nett / Hybrid

Neste dato

Neste dato:

24/6/2024 (Mandag)

Oversikt

You’ll be introduced to Dynamics CRM 2016 and learn how to configure and customise Dynamics CRM On-Premise and Dynamics CRM Online.

On this Microsoft Dynamics CRM 2016 course you’ll focus on customising Microsoft CRM to meet business needs. You’ll also gain an understanding of the following Dynamics CRM 2016 topics:

  • Supported and Unsupported Customisations
  • Amending the CRM Schema
  • Changing the CRM User Interface
  • Automation with Processes
  • Summarising and reporting of data
  • Security of data and functionality
  • Customising the mobile apps

Her er 8 grunner til hvorfor du skal gjennomføre ditt Dynamics CRM Customization hos Firebrand Training:

  1. Du blir utdannet og sertifisert på bare 4 dager. Hos oss får du din utdanning og sertifisering på rekordtid, en sertifisering du også gjennomfører der og da som en integrert del av den intensive, akselererte utdanningen.
  2. Alt er inkludert. Et engangsbeløp dekker alt kursmaterial, eksamen, kost og losji og tilbyr den mest kostnadseffektive måten å gjennomføre ditt Dynamics CRM Customization kurs og sertifisering på. Og dette uten noen uannonserte ytterligere kostnader.
  3. Du klarer sertifiseringen første gangen eller kan gå kurset om igjen kostnadsfritt. Det er vår garanti. Vi er sikre på at du vil klare din Dynamics CRM Customization sertifisering første gangen. Men skulle du mot formodning ikke gjøre det kan du innen et år komme tilbake og kun betale for eventuelle overnattinger og din eksamen. Alt annet er gratis.
  4. Du lærer deg mer.Tradisjonelle utdanningsdager varer fra kl. 09.00 til 16.00 med lange lunsj- og kaffepauser. Hos Firebrand Training får du minst 12 timers effektiv og fokusert kvalitetsutdanning hver dag sammen med din instruktør, uten private eller arbeidsrelaterte, forstyrrende momenter.
  5. Du lærer deg Dynamics CRM Customization raskere. Vi kombinerer de tre innlæringsmetodene (Presentasjon |Øving| Diskusjon) slik at vi gjennomfører kurset på en måte som sikrer at du lærer deg raskere og lettere.
  6. Du er i sikre hender.Vi har utdannet og sertifisert 134.561 personer, vi er partner med alle de store navn i bransjen og vi har vunnet atskillige utmerkelser, bla. a. "Årets Learning Partner 2010, 2011, 2012, 2013 og 2015” fra Microsoft Danmark og med en vekst på 1430 % siden 2009 er vi årets Gazelle prisvinner på Sjælland, Danmark.
  7. Du lærer deg ikke bare teorien. Vi har videreutviklet Dynamics CRM Customization kursen og tilbyr flere praktiske øvelser og sikrer på den måten, at du kan bruke dine ferdigheter for å løse daglige praktiske problemstillinger.
  8. Du lærer av de beste. Våre instruktører på Dynamics CRM Customization er de beste i bransjen og tilbyr en helt unik blanding av kunnskap, praktisk erfaring og pasjon for å lære bort.

Du lærer deg

This course provides tools and techniques to configure and customise Dynamics CRM Online 2016 and Dynamics CRM 2016 On Premise to meet business requirements. The course begins with an overview of Microsoft Dynamics CRM 2016 architecture and the different ways in which Dynamics CRM can be customised.

The course explains how to create custom entities and to edit existing entities. This covers all the entity properties and how these affect the functionality available and the user interface. The course then explores how to create new fields and edit existing fields. This includes all the options available for fields and how this affects the data. Calculated and Rollup fields are explained with their capabilities and deficiencies. How Option Sets work is then explained along with showing how Status Reason options can be amended and also how status reason transitions are enforced.

1:N and N:N relationships concepts are explained and how to create those new relationships are covered. Cascade behaviours and mappings are explained. Connections are then demonstrated as an alternative to relationships. Security is a major topic. The course looks at how Business Units and the security model can be used to segment data and control access to data and functionality by users. Ways to extend the security model by use of teams and hierarchies are covered.

The course then goes on to show how to amend the major user interface components; forms and views. We look at the different form types and how these can be customised. Business Rules are a way of amending the fields on forms at runtime and applying a level of validation. How Business Rules are created and how they apply is explained.

Processes are an important method of customising Dynamics CRM. The different types of process (Workflows, Dialogs, Actions and Business Process Flows) and how they are created, edited and initiated are explained along with their users and limitations. Business Process Flows are examined in more detail as to how they can be used in managing the lifecycle of a business process and its data. The course looks how Business Process Flows can be used with Business Rules and other customisiation techniques to deliver business solutions. As well as managing the creation and editing of data, a major requirement if a CRM system is to enable users to focus on their data. The course looks at the creation of charts and dashboards to enable users to manage their data. The course will look at alternative reporting options such as SQL Reporting Services, Excel including the new Excel and Word Templates, and Power BI.

A review of System Settings is included as these affect the functionality and options available to users. Mobile Apps will be the main user interface in Dynamics CRM going forwards and the course covers how to design forms for the mobile clients. We explain the rules a customiser must follow and also explain the new controls available for the mobile apps.

The course concludes with how to manage your application lifecycle through solutions. The course discussed the use and impact of both unmanaged and managed solutions and how ISVs can use managed solutions to protect their intellectual property. We will discuss the new patch functionality in Dynamics CRM 2016 and explain how this can be used by ISVs and by end user organisations. A non-trivial case study will be used throughout to demonstrate how to design and build a solution to meet business needs.

Sertifisering

You'll sit the following exam at the Firebrand Training Centre, covered by your Certification Guarantee:

  • MB2-712 Microsoft Dynamics CRM 2016 Customisation and Configuration

Hva Inngår?

Firebrand Training tilbyr kvalifiserte kurs- og sertifiseringsprogram som inkluderer alt, er enkelt for kunden og er utviklet med fokus på de spesifikke behov som våre deltagere har. Vi sikrer at alle detaljer vil bli tatt hånd om slik at du helt kan fokusere på dine kunnskaps- og sertifiseringsmål.

Våre kurs- og sertifiseringsprogram inkluderer alt med:

  • Praktisk orientert utdanning som bruker vår unike metodikk (Presentasjon |Øving |Diskusjon).
  • Omfattande kursmaterial och labbmanualer – vi utvecklar traditionella kursmaterial för att motsvara de specifika krav som accelererad inlärning ställer.
  • En resultatorientert, beskrivende og analytisk øvelseshåndbok – øvelsene som demonstreres i kursmaterialet er testet mot de nyeste operativsystemene med alle tillegg og rettingen tatt i bruk.
  • Et helt instruktørsstyrt kursprogram med 24 timers tilgang til klasserom, labutstyr og instruktør.
  • Eksamensvoucher og sertifiseringstest som gjennomføres på plass under kurset.
  • Vår sertifiseringsgaranti som betyr at vi tilbyr en uvilkårlig garanti om at du mottar din sertifisering. Du har rett til å gjenta ditt kurs så mange ganger du trenger innen en 12 måneders periode til sertifiseringen er oppnådd. Alt du tenger å betale er eventuelle nye test- og losjigebyrer.
  • Kost og losji, samt tilgang til kaffe, te, frukt og snacks under hele kurset.
  • Transport til og fra nærmeste flyplass/ togstasjon før og etter gjennomført kurs.

Forkunnskaper

Firebrand recommend you have:

  • A working knowledge of using Dynamics CRM 2011 or later versions.
  • An understanding of software development processes and principles.
  • An understanding of relational database principles.
  • A basic knowledge of business processes such as Sales and Customer Service.

Anmeldelser

Vi har lært opp 134.561 personer på 12 år. Vi ba dem om å anmelde vår akselererte opplæring. Akkurat nå har 96,41% angitt at Firebrand overgikk forventningene:

"If you are prepared to attend an intense training course, Firebrand is for you. After 3 days of training, I gained a huge amount of knowledge. Just be ready to learn! And take your skills to the next level."
Mark Cunningham, Capgemini. (16/5/2017 (Tirsdag) til 19/5/2017 (Fredag))

"Firebrand provides great training with brilliant instructors. The course was enjoyable and the resources I had access to were fantastic"
Azimuth Jenkins, Capgemini. (16/5/2017 (Tirsdag) til 19/5/2017 (Fredag))

"Very intense course, but very enjoyable. I met some great people, including our instructor and learned a great amount in a short time. Facilities are fantastic, food amazing. Overall a thumbs up! "
Kay Duddy, SSAFA. (14/11/2016 (Mandag) til 17/11/2016 (Torsdag))

"The Firebrand training was excellent, with a knowledgeable tutor who was able to share his experience in a highly interactive classroom environment. I have come away from the training with a lot more experience and knowledge that I can apply in my workplace"
Ryan Maclean, Oil & Gas UK. (14/11/2016 (Mandag) til 17/11/2016 (Torsdag))

"If you are prepared to attend an intense training course, Firebrand is for you. After 3 days of training, I gained a huge amount of knowledge. Just be ready to learn! And take your skills to the next level."
Mark Cunningham, Capgemini. (16/5/2017 (Tirsdag) til 19/5/2017 (Fredag))

Kursdatoer

Start

Slutt

Kapasitet

Plass

Registrer deg

19/2/2024 (Mandag)

22/2/2024 (Torsdag)

Ferdig - Gi tilbakemelding

-

 

24/6/2024 (Mandag)

27/6/2024 (Torsdag)

Venteliste

Landsdekkende

 

5/8/2024 (Mandag)

8/8/2024 (Torsdag)

Begrenset kapasitet

Landsdekkende

 

16/9/2024 (Mandag)

19/9/2024 (Torsdag)

Ledige plasser

Landsdekkende

 

28/10/2024 (Mandag)

31/10/2024 (Torsdag)

Ledige plasser

Landsdekkende

 

9/12/2024 (Mandag)

12/12/2024 (Torsdag)

Ledige plasser

Landsdekkende

 

Siste anmeldelser fra studenten vår